تمدید فراخوان طرح های پژوهشی کانون های مساجد یزد تا پایان بهمن
مسئول کانون های مساجد استان یزد با اشاره به تمدید فراخوان طرح های پژوهشی کانون های مساجد، گفت: پژوهشگران جوان تا پایان بهمن فرصت دارند آثار خود را در موضوعات فراخوان تهیه و ارسال کنند.
علی حکیمیان گفت: نقش راهبردي "شعار مسجد سنگر است در مقابله با جنگ نرم در افکار و انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري"، "بيداري اسلامي در صحيفه نور و فرمايشات مقام معظم رهبري"، "تبيين محورهاي پيام مقام رهبري به نوزدهمين و بيستمين اجلاس سراسري نماز"، "جوان و جاذبه‌هاي مسجد" از مهم‌ترين موضوعات فراخوان پنجمين پژوهش است.
وی همچنين "مسجد امام جماعت و طبابت معنوي"، "مسجد و پيوستگي فرد و جامعه"، "تبيين نقش کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد به عنوان نهادهاي فرهنگي در عرصه جهاد اقتصادي"، "ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي لازم امام جماعت در مديريت محتوايي و معنوي مسجد" و نيز "بررسي ميزان اثرگذاري کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در رونق بخشيدن به نمازهاي جماعت مساجد" را از ديگر موضوعات فراخوان پنجمين پژوهش کانون‌هاي مساجد کشور ذکرکرد.
حکیمیان تصریح کرد: نظر به استقبال اعضای کانون های فرهنگی هنری استان یزد زمان ارائه آثار پنجمین فراخوان پژوهش تا پایان بهمن ماه تمدید گردیده و علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.
وی بالا رفتن دانش مبتنی بر پژوهش در اعضای کانون ها، تقویت شیوه‌های پژوهش، تقویت رفتار پژوهشی در میان اعضا در قالب تشکیل هسته‌های پژوهش، پرورش روحیه پژوهشگری و توانایی، نقد و تحلیل پدیده‌ها در مخاطبان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه و جلب مشارکت اعضای کانون ها، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش، شناسایی مسایل فرهنگی اجتماعی اعضای کانون ها و ارایه راهکارهای مناسب تقویت روحیه مسئولیت پذیری و خودباوری در میان اعضای هسته پژوهشی را از دیگر اهداف این فراخوان بر شمرد.
وی با اشاره به طرح تشکیل هسته‌های پژوهشی در کانون های مساجد تحت پوشش اظهار کرد: آثار ارسالی در دو گروه سنی 14 تا 18 سال و 19 سال به بالا ارزیابی می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا